معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام

اطلاع رسانی، اخبار و برنامه های معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام

معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام

اطلاع رسانی، اخبار و برنامه های معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام

با توجه به تنوع و اهمیت پژوهش و تحقیق و تلاش برای ترویج فرهنگ پژوهش بویژه در حوزه های علمیه، مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در راستای ایجاد فضای تعاملی، اطلاع رسانی، انعکاس فعالیت ها و برنامه ها و نیز ایجاد بستر همکاری و فعالیت طلاب مدرسه ، این وبلاگ ایجاد می گردد.
امید است با الطاف الهی، عنایات حضرت بقیةالله ، در راستای تحقق منویات رهبری عظیم الشأن انقلاب و ایجاد نشاط علمی و پژوهشی قدم برداریم . جلب رضایت الهی و ولی عصر آرزوی ماست.

سامانه مشابهت یاب متون سمیم نور

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

روش تعیین موضوع و مسئله یابی

نمودار روش تعیین موضوع و مسئله یابی


اجزای اصلی مقاله

نمودار اجزای اصلی مقاله

برگرفته از جزوه آموزشی استاد اسلامپور


مراحل تهیه مقاله

نمودار مراحل تهیه مقاله

بر اساس کتاب و جزوه آموزشی استاد اسلامپور


دومین مرحله کارگاه «مقاله نویسی» طلاب

دومین مرحله کارگاه «مقاله نویسی» طلاب پایه های 3و4و5و6 چهارشنبه 11 اردیبهشت 98 با حضور استاد موسعلی برگزار شد
https://eitaa.com/h_emammojtaba


عناصر مقوله ساز در عنوان تحقیق و مسئله تحقیق

باسمه تعالی

عناصر مقوله ساز در عنوان تحقیق و مسئله تحقیق

اولین کلمه عنوان مقاله یا پایان نامه مهم است و باید تنها با یکی از مقولات عشر هماهنگ باشد.

در تبیین مسئله نیز باید بر همین کلمه اول تأکید بیشتری داشته باشید.

این کلمه اول، منجی شماست و شما را از موضوع محوری نجات می‌دهد و به مسئله محوری نایل می‌سازد.

مقولات عشر: فعل، انفعال، کم، کیف، أین، متی، وضع، اضافه، جوهر، جِدَه.

کلمات حاکی از مقولات در اول عنوان

فعل:

نقشِ، عملکردِ، کارکردِ، کاربردِ، تأثیرِ، آثارِ، فوایدِ، برکاتِ، پیامدهایِ، عوارضِ، دلالتِ، تهدیداتِ، اثر، کارکرد، کنش، آسیب‌های ناشی از...

انفعال:

آسیب‌هایِ...، موانعِ، عللِ، ادلّهِ، مستنداتِ، تبیینِ، تأثیرپذیریِ، اثباتِ، لوازمِ، عوامل، زمینه های، ریشه های.

کم:

میزانِ، حدودِ، اندازهِ، گسترهِ، دامنهِ، مراتب، قلمرو، حیطه، جم، تعداد، شماره.

کیف:

ویژگی‌های، خصوصیاتِ، روشِ، شیوه، ممیزات، صفات، راهکارهای، راهبردهای، شاخصه های، الگوی، فرایند، طبقه بندی، گونه شناسی، تطورات، سیره، راههای، سبک، نحوه، چگونگی، کیفیت، شایستگی، صلاحیت.

أین:

محل، مکان.

متی:

زمانِ، تاریخِ، تاریخچهِ، عصرِ، روزگارِ، فراعصری بودن.

وضع:

شرایطِ(شرایط فعلی اقتصاد اسلامی)، وضعیتِ (وضعیت پژوهش در حوزه های علمیه)، مهندسیِ، وضع، جایگاه، موقعیت.

اضافه:

نسبتِ، رابطه‌ی، تفاوتهای، مقایسه، شباهت های، وجوه تشابه، مناسبات(مناسبات بین علم و دین)، مشترکاتِ، بررسی تطبیقی.

جوهر:

مفهوم شناسیِ(اگر از چیستی، هویت، تعریف، ماهیت چیزی سؤال شود)، حقیقتِ، معناشناسی.

جِدَه: (دارائی، داشته، دستآورد)

مؤلفه های، ارکان، اجزاء، عناصر.   


شیوه نامه مقاله نویسی طلاب سطح 1

باسمه تعالی

شیوه نامه مقاله نویسی طلاب سطح 1

مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام

طرح روی جلد:

  1. جمهوری اسلامی ایران

  2. مرکز مدیریت حوزه های علمیه

  3. مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قم

  4. مقاله پژوهشی درسی سطح1

  5. پایه....

  6. عنوان مقاله

  7. راهنما: استاد..(استاد مربوطه)..

  8. مشاور: استاد..(معاون پژوهش)..

  9. محقق: ..(طلبه )..

صفحه اول:

  1. عنوان مقاله

  2. نویسنده

  3. چکیده

  4. کلیدواژه

صفحه دوم:  بسم الله الرحمن الرحیم

صفحه سوم:

  1. مقدمه:

  2. بدنه

  3. جمع‌بندی و نتیجه گیری

  4. شکر و سپاس

  5. منابع و مأخذ

 

 

یادآوری:

مطالب تایپ شده باشد.

فایل ورد مقاله ارسال و پرینت آن بصورت پشت و رو انجام گردد

توضیحات مربوط به جزئیات و مراحل تهیه مقاله در تابلو پژوهش نصب شده است.

مطالب و فرمها در کانال عمومی پژوهش مدرسه در ایتا به آدرس @h_emammojtaba و
وبلاگ
h-emammojtaba.blog.ir موجود و قابل دسترسی است. 

 

نمونه صفحه اول

نمونه صفحه دوم:

نمونه صفحه سوم:

جمهوری اسلامی ایران

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قم

مدرسه علمیه امام مجتبی علیه السلام

مقاله پژوهشی درسی سطح1

 

عنوان مقاله

.......

 

 

راهنما: استاد..(استاد مربوطه)..

مشاور: استاد..(معاون پژوهش)..

محقق: ..(طلبه )..

 

بسم الله الرحمن الرحیم

عنوان مقاله (در میانه و وسط صفحه)

نام نویسنده: ....(در سمت چپ، زیر عنوان مقاله)

 

چکیده:

کلید واژه:

مقدمه:

متن اصلی:

با توجه به سوالات طبقه بندی شده: